"Lutzen 2016" eller "I kräksjukans spår"

Man hör de sårade i dimmorna. Skriken på mamma när magen vänts ut och in av en välriktad Pommersk kula och tarmarna fladdrar för vinden i kråkors giriga näbbar. Fanorna brinner svart och hela tiden sticks nya genom halsen på de som inte gett upp. I en helt ny färg ingen nånsin sett.
"Statsministern för Guds skull ? Var är våran ledare? För hans väl och ve lämnade vi våra hem, våra arbeten, vår rätt till vård inom garantitiden och rätten till sjukersättning samt våra svältande och snart hemlösa kära. Han lever väl?"
"Jag vet ej. Hans blodiga häst travade död och svart mot hålet, mot den eviga elden och hans flådda skalle grinade hårt med blixtrande hat mot de som snart skulle följa. Bara den förbannade smärtan tog slut och jag fick dö så följer jag och honom eller henne. Aldrig nånsin hen. Vad fan han/hon nu heter den här veckan. Är det Löfven eller Schyman i en mans rustning. Likt Jeanne of Arc. Mona Sahlin slog ihjäl sin livvakt i lönndom och sålde Åkessons friggebod till Donald Duck i Amerika. När skall vi få en ledare värd att följa. Ska jag ringa Leningrad på fälttelegrafen eller Ergoban eller Vad han heter"
Aldrig på min tumme. Den fan trasar sönder hela Europa. Då gör vi som britterna och lämnar EU. Säg ja till Turkiet och EU är ett minne blott om tio år. Aj. Jag har så ont i magen"
"Vad felas dig kamrat. Vad felades vårt rike. Svea, vår Gudinna. Ack i fjärran sjunker du nu och mina ögonlock känns tunga. Smärtan i min urgröpta kropp blir ett lugn och där. Där stigande mot skyn, ser du henne till vår räddning, Gudinnan? "
I skyn där borta. Ser du vagnen med de svarta hästarna.
"Det är inte nån jävla Gudinna. Det är Bansheen som fått rycka in när liberalerna avskaffat döden. Vi skall alla arbeta tills Vi spyr upp vår själar och då fyller Mor Maria, Jesus eller Muhammed på med nya. Odödlighetens kräkreflexer i små kuvert från Donald Trump och den där Löfven. Det är flyktingar som brinner på det svarta gav er, längs de stängda gränserna, längs de tysta stränderna. Likt normandie när allt föll samman. så försök inte ens. Man lägger trampminor längs gränsen inatt för att hindra oss att fly, för att hindra dem att få tak över huvudet i våra kyrkor. Låt oss alla hjälpas åt längd gränserna, i skogar och gömda vikar. Åt helvete med Turkiet. Skicka dem till Asien och låt facsistsvinet lura nån annan. Leve en öppen och kärleksfull värld där alla släpps in med öppett hjärta och varm välkomnande hand."
"Åh min gud, de oskyldiga ensamma barnen........de gråter på förlängningar i skjul, på gömdavindsutrymmen. De har mist de sina. Låt oss ge dem en smula av vårt. Jag är fattig men inte värre än att jag kan.Avpolletera kommunistpacket och kspitalistsvinen. De tänker bara på sitt eget bästa. Nu kräks en åsna i min blommiga hjälm och Richard Nixon kysser Annie Löw på knäet. Han ser Korea långt borta men läser i media att de är ett hot mot freden. Min son skickade upp en stinkbomb i omloppsbana i natt. Tänk om den land är på Pluto och Plutianerna kommer och talar oss till rätta.
Nu ökar krevaderna och min tinnitus accelererar till vanvett. Det känn som att stå på en flyguppvisning och se världens sämsta flygplan gräva sig ned i myllan en hundrade gång. Vem fan lurade vi att köpa 2000 plan egentligen. Samoa? Tror inte de har nån vidare flygplats där men ubåtar behöver de.
"Håll käften din desertör. Du skaldar och vi dör. Titta där står ulf Dafeby, Björn Afzelius och brinner med fanorna i topp. De svek inte som du... och Mikael Wiehe som mest bryr sig om att älska sig själv och tycks om när Thåström drar in stimpengar på Cheops pyramid. Nej. Tacka vet jag Fred Åkerström. Hans dagsedlar landade rakt i andiktet på utsufarna. Mig felas mina ben och mina armar....ett enda felsteg...de oskyldiga barnen....mina tårar faller som sandkorn genom nålsögat....men branden i dem går långsamt fram , fast råttorna väsande hälper till. En korp satt vid min sida och drog i mina ögonlock och jag bad honom att ta dem fort. Men han skrockade tyst.
""De är de sista jag tar. Du skall se dig själv förgås i plågor. Se din kropp slitas i stycken, din mage vändas ut och in i kramp och djävulsk smärta innan jag sliter dem ur din vanvettiga maskfyllda skalle""
Jag vacklar neråt de blodiga ,nerspydda stigarna och märkligt nog tycks jag ha undkommit kanonernas muller och bajonetternas taggiga spets. Min mage är tom och öm. Jag skymtar åt vänster till en nersågad altan och krossade pelargonkrukor samt en brinnande hembränningsapparat. En röst kvider ömkligt under bråten.
"Lindskog är den där magra fågelskrämman du? Du har inte en Treo och en Losec. Det här var det jävligste. Min ena lunga är borta. Kräkte ut den i natt. Jag tror jag dör" Tant Astas pitbull åt den så jag har lite svårt att andas. Skall det sluta så här? Jag som har två flak i kylen och fotboll på Fyran i morrn."
" Nejdå. Håll ut. Vägen till byn är avstängd på grund av smittorisken. De tänker låta oss självdö här. Torka ut till öknens osaliga tummelgräs dömda att aldrig låta annat än elden låta oss känna livet. En öde ö önskar de oss, att spränga i bitar när media rest till nån annan kontaminerad korrupt plats och sitter där med sina groggar istället...på lagom avstånd...
Hemvärnet, tvåhundra ryska separitster samt tretti Navy seals med Bruce Willis som samodnare skjuter på allt som rör sig medan kyrkokören tillsammans med våra framtida nye ledare Vladimir Putin och en kvinnlig amerikansk president, vilka nakna intill glashjärtat kopulerar i en björk drickande. hinkvis med vodka, brännande salvia och timjan sjungande ""Närmare Gud till dig""
"Vodka.....faaaan....bara jag hade lite. Du har inte en öl eller ?"
"Du får hålla ut. Min tappre vän. Tänk, i morrn är det måndag och då brukar allt lösa sig eller hur. Upp med hakan......om du kunde få bort hammocken från nacken skulle det funka, men upp med det du kan få upp så återkommer jag. Do not worry!"
"Du säger så jävla mycket, din intellektuelle idiotidialistige imbecill......men vad fan ska jag jag göra? Tänk om hundjäveln kommer tillbaka och vill ha resten med"
"Kompis, månglarna säljer falska Fabergeägg med bakteridödande tabletter, lockande i blått,vitt, gult och rött men ingen orkar köpa, så man roar sig med att kasta dem i ansiktet på de döende. Precis som i Ungern, Afrika, Serbien och Tyskland. Schengen up my ass. Kungen är ändå död, ministrarna kliar varandra på ryggen och inget är sig likt." Jag vill klia Gudrun med en trädgårdskratta och Jonas Gardell med en rubank så kanske de vaknar och stöttar revolutionen
"Afrika?. Har du fått dille? Vi är på Orust..Här finns bara Miljöpartiet och Johan Söderpalm"
"Skit i detaljerna..Hellre det än förlegade uttjänta kommunistjävlar, religiösa fanatiker och Åkesson. Åt helvete med dem Jag ska rädda oss från de jävlarna. Jag vänder åt havet till......om exakt en timme kommer Ahmed med sin kamel från den rena sanden i gruvorna med allt vi behöver. Var fan är Tant Asta förresten? Ahmed gillar henne inte sen hon försökte förföra hans kamel i somras. Och sen han kallade henne för "en gammal torr och elak fladdermus" vässar hon motorsågen varje gång hon känner lukten av rökelse från ovan."
"Ingen omdelbar fara. Fan vad det är svårt att prat med jord, fräflisor och pelargoner i munnen......Hon råkade såga ner en CIA agent i blotta ursinnet efter mitt pelargonspyende och sitter nu i förvar på nån terroristbas på Cuba. Skull förmoda att hon tagit över hela ruljansen om nån vecka därborta och alldeles strax satt igång kalla kriget igen."
"Du, ät pelargonerna. Det är vätska i dem. Har du tur jäser de i magon och blir alkohol. Jag smiter iväg nu. Den här vinterkräksjukan skall inte få knäcka oss. Vi är stolta över våran ö och alla de som bor här och vi ska besegra bacillerna from Hell. Sen skickar vi dem i en påse till Stockhom, Syrien, Brussel och Washington så får vi det lugnt omkring oss några veckor. Vi ses snart, min balkongbeklädde granne i rosa blommor."

Populära inlägg